P55 - P61
(2019-2020, Free Work)
Info
The series documents two identical, mirror-inverted semi-detached houses. That of my parents and that of my grandparents. It is not about the houses themselves, but much more about a photographic photographic search for one's own identity. Again and again, certain perspectives on things in the houses, lighting moods in the rooms and structural changes request my attention. What is the good life? What does it look like? What freedoms and limits go along with it?
Die Serie dokumentiert zwei baugleiche, spiegelverkehrt zueinander stehende Doppelhaushälften. Das meiner Eltern und das meiner Großeltern.Es geht tiefergehend nicht um die Häuser an sich, als viel mehr um eine fotografische Suche nach der eigenen Identität. Immer wieder ersuchen gewisse Blickwinkel auf Dinge in den Häusern, Lichtstimmungen in den Räumlichkeiten und bauliche Veränderungen meine Aufmerksamkeit. Was ist das gute Leben? Wie sieht es aus? Welche Freiheiten und Grenzen gehen damit einher?
P55 - P61
(2019-2020, Free Work)
Info
The series documents two identical, mirror-inverted semi-detached houses. That of my parents and that of my grandparents. It is not about the houses themselves, but much more about a photographic photographic search for one's own identity. Again and again, certain perspectives on things in the houses, lighting moods in the rooms and structural changes request my attention. What is the good life? What does it look like? What freedoms and limits go along with it?
Die Serie dokumentiert zwei baugleiche, spiegelverkehrt zueinander stehende Doppelhaushälften. Das meiner Eltern und das meiner Großeltern.Es geht tiefergehend nicht um die Häuser an sich, als viel mehr um eine fotografische Suche nach der eigenen Identität. Immer wieder ersuchen gewisse Blickwinkel auf Dinge in den Häusern, Lichtstimmungen in den Räumlichkeiten und bauliche Veränderungen meine Aufmerksamkeit. Was ist das gute Leben? Wie sieht es aus? Welche Freiheiten und Grenzen gehen damit einher?